Girl can rock...

Jag har valt att göra lite ändringar i mitt träningsshema framöver.
Förut så har jag kört både kondition och styrka samma dag.
Men nu ska jag ändra och lägga in styrka och kondition varför sig.
Jag har läst till miig att detta är bättre för kroppen.
Det är nämligen så att om man börjar med styrketräning på en träningsdag
så tänker och anpassar sig kroppen efter detta.
den tänker, " jaha, idag ska vi träna detta. Då måste jag ge energi på detta vis."
Om man sedan hoppar på konditionsträning så blir det stor ändring för kroppen.
Den tänker " men vad händer nu, nejvad gör vi nu".
Man förvirrar kroppen istället, och den vet då inte hur den skall reagera.
Så därför skall jag köra varannan dag schema.
Alltså ena dagen är det fokus på kondition, andra på styrka.
Det är då man kan köramed 100% fokus på en grej istället för halvdant av varje.
Hoppas på fina förändringar i kropp och själ av detta nya upplägg.

-"man blir bra på det man tränar"





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0