right now..

... Så sitter jag i soffan och latar mig. Jag borde igentligen plugga lite anatomi.
Men orkar verkligen inte. Tänkte att jag drar på träning först innan.
Idag blir det ett pass med activio. Det är ett spinningspass som är sjukt jobbigt.
Man får om man vill låna en pulsklocka som man använder sig av i passet.
Runt bröstkorgen så sätter man ett gummiband som mäter hjärtslagen.
Sedan så finns det en stor duk på väggen där man kan se sitt nr på pulsbandet samt hur man ligger.
Det finns 5 zoner som på denna pulsklocka. En vit, en blå, en grön, en gul och en röd.
Den vita zonen är typ den lättaste, vilopuls och den röda är maxpuls. Under passet ligger man mellan den blåa och gula zonen.

Det är sjuk jobiigt pass detta, eftersom instruktören säger att man skall ligga i en visst pulsläge. Man inser att man måste köra på ännu mer för att komma upp i rätt läge. Så när jag körde mitt första pass på detta, så fattade jag inte hur min puls inte kunde höjas mer. Jag var helt dö efter. haha! Men så skare va.
Detta är tips till alla er spinninglovers där ute som behöver lite förändring :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0